
Audyt UX/UI
W zależności od tego czy masz stronę czy sklep internetowy, finalnym “owocem” pracy tych narzędzi powinny być zapytania lub zakupy za ich pośrednictwem.
Wciąż jednak większość stron i sklepów wymaga usprawnień w zakresie User Experience oraz Search Experience Optimalisation – by ułatwić użytkownikom realizację tych celów. Takie “ułatwienie obsługi” potrafi przełożyć się na kilkudziesięcioprocentowe wzrosty konwersji sprzedażowej. Dlatego też – audyt jest trafną inwestycją w zwiększenie sprzedaży kanałem Internetowym. Przygotujemy prosty, dobry audyt UX/UI – taki, który identyfikuje obszary do poprawy. Audyt którego efektem jest zbiór rekomendacji konkretnych rozwiązań, Taki zbiór rekomendacji oraz rozwiązań, które warto wdrożyć przyczyniających się do zwiększenia skuteczności oraz użyteczności danego serwisu
Jakie korzyści daje audyt UX/UI?
Przeprowadzenie audytu UX/UI może przyczynić się do usprawnienia interfejsu użytkownika, zoptymalizowania pewnych procesów, a także poprawy użyteczności oraz zidentyfikowania czynników, których modyfikacja prawdopodobnie wpłynie na rynkowy sukces produktu.
Obszary, które bierzemy pod lupę w trakcie audytu UX/UI
Nawigacja Strony:
Ocena dostępności oraz łatwości i płynności nawigacji
Analiza Customer journey w aplikacji
Projekt Graficzny (UI):
Dokładna analiza estetyki, użyteczności i spójności projektu, uwzględniająca kolorystykę, typografię, ikony oraz układ strony
Digital Brand Compliance – spójność z identyfikacją, komunikacją i celami marki
Interakcja użytkownika z systemem (UI):
Badanie sposobu, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcje z interfejsem
Ocena animacji, przejść oraz zastosowanych efektów w celu zapewnienia płynności i usprawnienia ścieżki użytkownika
Testy Użyteczności (UX):
Przeprowadzenie testów użyteczności z udziałem respondentów, aby ocenić, czy projekt spełnia ich potrzeby oraz oczekiwania.
Jak przebiega ten proces?
- Analiza grupy docelowej oraz określenie celów
Pierwszym etapem audytu jest zidentyfikowanie grupy docelowej, a później celów jakie użytkownicy chcą osiągnąć, korzystając z serwisu. Analiza pomocna będzie w ustaleniu ścieżki, którą powinniśmy podążać projektując witrynę internetową. - Ocena stanu systemu
W tym etapie analizujemy aspekty, związane z obecnym interfejsem pod kątem jego użyteczności, czytelności nawigacji oraz estetyki. Najważniejsze podczas tego etapu jest zlokalizowanie elementów do usprawnienia w obszarze płynności poruszania się użytkowników na stronie. Ocena może obejmować testy użyteczności, analizę heatmaps czy też mapy ścieżek użytkowników. - Badanie zawartości
Badając zawartość serwisu, skupiamy się na ocenie dostępnych na nim treści. Analizujemy ich spójność oraz poziom dostosowania do potrzeb grupy docelowej. W zależności od woli klienta, etap ten uzupełniamy również o badania pod kątem SEO. - Raport i rekomendacje
Na podstawie zebranych danych i analizy, tworzymy raport przeprowadzonego audytu. Zawiera on rekomendacje dotyczące wszelkich poprawek i koniecznych usprawnień. Sugestie mogą dotyczyć modyfikacji w designie, treści, struktury strony oraz pozostałych obszarów UX/UI.