
Audyt Brand Compliance
Czym jest Brand Compliance ?
Brand Compliance to stałe utrzymywanie połączenia spójności i zgodności marki.
Spójność marki – to utrzymywanie jednolitości wszystkich elementów i narzędzi, którymi posługuje się w szeroko rozumianej komunikacji.
System wizualny i komunikacyjny który ułatwia jej zapamiętanie, rozpoznawanie i budowanie jej wizerunku na poziomie kognitywnym. Buduje i utrzymuje rozpoznawalność marki.
Zgodność marki – to jednolitość jej wartości, celów, misji, wizji, strategii i założeń.
Równie istotna na poziomie wewnętrznej, jak i zewnętrznej komunikacji. To szczerość samej ze sobą, ale i szczerość wobec interesariuszy. Buduje i utrzymuje zaufanie do marki.
Czym jest Audyt Brand Compliance i kiedy warto go przeprowadzić?
Jeśli widzisz niespójności w Twojej marce. Kiedy nie umiesz w czytelny dla Twoich klientów sformułować komunikatu wartości. Kiedy Twoje corporate identity nie jest spójnie prowadzone, ma braki.
Gdy Twoja firma posiada identyfikację brandu i prowadzi działania marketingowe a jednocześnie czujesz, że powinieneś więcej. Dane pokazują Ci, że jej rozpoznawalność nie rośnie tak jakbyś tego oczekiwał.
Jak wygląda proces Audytu Brand Compliance
Audyt odbywa się w formie 5 dwugodzinnych spotkań, podczas których w formie wywiadu pogłębionego:
- pozyskamy informacje o Waszej firmie. Ustalimy widziane przez Was problemy aktualnej sytuacji brandingowej i marketingowej
. Określimy dwie firmy Waszej ścisłej konkurencji, ich touchpoints i komunikaty które generują
- ustalimy Wasze cele strategiczne i marketingowe
- pozyskamy wszystkie Wasze materiały, systematyki,
- spotkamy się z Waszym zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż i komunikację
- zweryfikujemy pozyskane materiały i Wasze ich postrzeganie
- omówimy przygotowany przez nas Audyt
- uzupełnimy go o wskazane przez Was pytania
Co będzie jego efektem i jakie przyniesie korzyści
Finalnym efektem audytu będzie proste i praktyczne opracowanie które pokaże Ci:
- obecne brand touchpoints Twojej marki i przeanalizuje grupy odbiorców komunikatów
- zidentyfikuje aktualnie komunikowane wartości
- opracowane przez nas komunikaty wartości w tym UVP, USP, RTB
- Tabelę Branding Consistency&Compliance Score™ zawierającą oceny i rekomendacje na trzech poziomach: przekazu/celów/strategii, design systemu, compliance&consistency versus ich faktycznego funkcjonowania
- proste i praktyczne rekomendacje działań, zmian i potencjału marki
Jakie korzyści przyniesie Ci opracowany audyt?
Dobrze realizowane działania Brand Compliance, wpływają na:
👉 efekty i trwałość działań marketing
👉 wzrost rozpoznawalności i zrozumienia komunikacji marki
👉 znacznie lepsze i prostsze realizację działań employer branding i gotowość pracowników do działań employee advocacy
👉 zwiększenie skuteczności działań SEO
i performance marketingowych
👉 skuteczniejszą sprzedaż z lepszą marżą
👉 wzrost wartości firmy!
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ebooka “Najtrwalsza wartość Twojej firmy – marka. Dlaczego brand compliance zwiększa efektywność Twojej firmy – oczami ekspertów”. Przygotowaliśmy go razem z 10 ekspertami obszarów na które wpływa Brand Compliance. Przedstawione w nim dane pokazują jasno – firmy które dbają o Brand Compliance odnotowują znaczne korzyści i trwały wzrost.