Między prostotą a innowacją
Minimalistyczna estetyka, czyli cofnięcie się do korzeni
Obecnie wiele marek motoryzacyjnych decyduje się na powrót do minimalistycznej estetyki, która w pewnym sensie przypomina i nawiązuje do tej z lat 2000. To może wydawać się zaskakujące, zważywszy na to, że wcześniejszym trendom zazwyczaj towarzyszyła bardziej złożona, dynamiczna identyfikacja wizualna.
Obranie kierunku cechującego się prostymi formami, jednolitymi kształtami czy stonowanymi kolorami, z reguły ma na celu skupienie uwagi odbiorcy na istocie marki oraz jej wartościach. Przedstawione w przystępny, klarowny sposób pozwalają uniknąć rozproszenia jego uwagi.
Świetnymi tego przykładami są dwie topowe marki na rynku, a konkretnie Volkswagen i BMW. Ich nowe logo może wydawać się z pozoru surowe i monotonne, w rzeczywistości jednak jest ono rezultatem głębszej refleksji nad dziedzictwem marki oraz jej przyszłością.
Utrata kolorów, uproszczenie czy zubożenie?
Kolejnym z aspektów, budzących liczne dyskusje w sferze rebrandingu marek motoryzacyjnych, jest odrzucenie całej palety kolorów czy detali na rzecz skromnej prostoty. Wspomniane wyżej, Volkswagen oraz BMW porzuciły charakteryzujące je wcześniej gradienty i składowe, co wzbudziło kontrowersje, w oczach tych, którzy przyzwyczajeni byli do większej złożoności. Z kolei perspektywa zwolenników takiego rozwiązania, podkreśla, że odejście od nadmiernego zdobnictwa, korzystnie wpłynęło na czytelność designu.
Simply Clever, Skoda
Skoda stanowi świetny przykład, tego w jaki sposób rebranding może być wykorzystany jako narzędzie do przekazywania wartości i filozofii marki. W tym przypadku, rebranding idzie w parze z ideą innowacyjności oraz funkcjonalności.
Marka zachowała swoją charakterystyczną zieleń, ale zdecydowała się na nieco bardziej odważne odcienie, które odzwierciedlać mają rosnący nacisk na ekologię i technologie przyjazne środowisku.
E-commerce Szkoła Auto Skoda
W tym kontekście, warto spojrzeć również na fascynujący przykład Szkoły Auto Skoda, która z naszą pomocą dokonała przekształcenia swojego designu e-commerce, w odpowiedzi na rebranding marki Skoda.
Kolor, stanowiący istotny element rebrandingu, musiał zostać zaimplementowany w różnych obszarach, w tym również w designie e-commerce Szkoły Auto Skoda. To zadanie stało się wyjątkowo fajnym i ciekawym wyzwaniem dla naszego zespołu.
Przyjęcie nowego koloru marki w kontekście projektowania e-commerce wymagało starannego przemyślenia, jak najlepiej go zastosować, aby zachować spójność z nową identyfikacją wizualną, jednocześnie tworząc przyjazne i przyciągające wzrok środowisko dla użytkowników odwiedzających portal. Kolorystyka jest jednym z kluczowych elementów, które pomagają zbudować odpowiednią atmosferę i odczucia związane z marką, dlatego jego odpowiednie wykorzystanie może znacząco wpłynąć na odbiór strony internetowej przez klientów.
Projektowanie e-commerce to nie tylko kwestia estetyki, ale także funkcjonalności. Strona musi być łatwa w nawigacji, intuicyjna w użyciu i responsywna na różnych urządzeniach. Wyważenie tych aspektów z wprowadzeniem zmian rebrandingowych i zgodnością z tożsamością marki stanowiło dla nas wyzwanie, które wymagało dokładnej analizy i eksperymentowania z różnymi rozwiązaniami.
W rezultacie, projektowanie e-commerce Szkoły Auto Skoda stało się swoistym przekształceniem, które odbiło się na wizerunku marki i sposobie, w jaki użytkownicy ją postrzegają. Rebranding marki Skoda przyczynił się do nowego rozdziału również w historii Szkoły Auto Skoda.
A tak w skrócie…
Rebranding marek motoryzacyjnych stanowi fascynujące pole do obserwacji zmian w dziedzinie designu, marketingu i wizerunku brandu. Od minimalistycznych logo do odważnych kolorów, które wpływają nie tylko na wygląd, ale także sposób, w jaki marki komunikują swoją tożsamość, wartości i filozofię.
Przyszłość brandingu marek motoryzacyjnych zapowiada się niezwykle ekscytująco, wydaje się być pełna dalszych eksperymentów i ewolucji w odpowiedzi na zmieniające się trendy i oczekiwania społeczeństwa. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko czekać.