Blog firmowy: Skąd czerpać inspiracje?

Blog firmowy to taki dziennik, w którym firma publikuje artykuły branżowe, poradniki, analizy, jak też wypowiedzi ekspertów i wywiady związane z dziedziną jej działalności. Moglibyśmy ją nazwać wizytówką brandu, ale zazwyczaj o wiele bardziej angażującą pod względem treści niż sama strona internetowa. Blog to idealne miejsce do dzielenia się z użytkownikami swoją wiedzą, doświadczeniami i ciekawymi perspektywami.

Zalety prowadzenia bloga firmowego

Jedną z najważniejszych korzyści podjęcia się prowadzenia własnego bloga jest znacząco zwiększona widoczność w sieci. Wraz z rosnącą konkurencją, niezwykle ważne jest, aby firma potrafiła wyróżnić się wśród tłumu. Blog pozwala na regularne publikowanie wartościowych treści, które przyciągają uwagę czytelników.

W rezultacie marka coraz częściej jest zauważania, co wpływa na większą widoczność w wynikach wyszukiwania i analogicznie, przyciąga nowych klientów.

Wiarygodność, o którą dziś trudno

Kolejnym ogromnym plusem publikowania podobnych treści jest zwiększanie wiarygodności na rynku. Prowadzenie bloga, otwiera drzwi do tworzenia tekstów eksperckich, potwierdzających rzetelność i posiadane kompetencje firmy. Artykuły, poradniki czy analizy to świetna okazja na udowodnienie swojego autorytetu.

Blog to również miejsce, idealne i autentyczne do komunikowania się ze społecznością. Dzięki komentarzom, feedbackowi czy samej interakcji z czytelnikami, rodzi się możliwość stworzenia cennej więzi, która sprawić może, że klient będzie coraz silniej przywiązany do marki.

A teraz coś, co każda firma lubi, czyli generowanie leadów

Blog to doskonałe narzędzie do zbierania danych kontaktowych od potencjalnych klientów. W zamian za cenne treści, przedsiębiorca może poprosić czytelników o pozostawienie swojego adresu e-mail lub udostępnienie innego nośnika. To nic złego!

Warto też wspomnieć o tym, że jest to efekt długoterminowy w postaci stale rosnącego ruchu na stronie internetowej. Artykuły blogowe nie powinny być czymś jednorazowym, ulotnym. To treści, które pozostają dostępne i przyciągają czytelników właściwie bez przerwy.

Skąd czerpać inspiracje? Przyjrzyjmy się kilku przykładom

  1. HubSpot

Blog HubSpot był znany ze treści związanych z marketingiem, sprzedażą i obszarami nawiązującymi do prowadzenia biznesu. Publikowano tam artykuły na temat strategii marketingowych, automatyzacji procesów, analizy danych czy też narzędzi do zarządzania firmą.

  1. Moz

Moz specjalizował się w tematach związanych z marketingiem internetowym, SEO, analizą danych związanych z ruchem na stronach internetowych. Treści skupiały się na tematach technik poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

  1. Intercom

Intercom w swoim blogu pisał o sposobach komunikacji z klientami. Poruszał również tematy związane z chatbotami i interaktywnymi komunikatorami.

Podobnych przykładów jest wiele, co udowadnia, że pisać wartościowe treści można tak naprawdę na prawie każdy temat. Warto się nad tym zastanowić!

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko pisanie dla samego pisania. To potężne narzędzie marketingowe, które przynosi wiele korzyści. To sposób na zwiększenie widoczności, budowanie relacji z klientami, pozycjonowanie się jako ekspert, generowanie leadów i utrzymywanie stałego ruchu na stronie.

A na sam koniec trochę o liczbach, bo im z reguły wierzymy najbardziej 🙂

Strony internetowe uzupełnione blogiem firmowym cieszą się średnio nawet 170% większym ruchem ograniczonym, niż te które go zwyczajnie nie posiadają.

Warto również zaznaczyć, że strony bogate w bloga generują aż o 67% więcej potencjalnych leadów.

Według Gartnera, tylko 17% czasu w procesie zakupów jest poświęcane na spotkania z potencjalnymi dostawcami. A więc, zaledwie 5-6% czasu klientów jest dostępne dla jednego sprzedawcy. Natomiast aż 27% czasu klientów jest przeznaczane na badania i poszukiwanie informacji w Internecie.

Każdego dnia, aż 95% kupujących decyduje się na współpracę z firmami, które dostarczają obszerne treści, które pomagają im w trakcie procesu zakupowego, są zwyczajnie bardziej wiarygodni.

Blog to wirtualny świat słów, który może zmieniać, inspirować i rozwijać firmę.

A więc, czy jesteście gotowi na twórczą podróż w świat blogowania?

ad_min_brandma
Mateusz Rozynek