ebook o Brand Compliance w 7 obszarach Twojej firmy - skorzystaj z praktycznej wiedzy przeczytaj

Błędna komunikacja wizualna: Dlaczego wciąż nie osiągasz zamierzonych rezultatów?

Podobne postrzeganie brandu może być usprawiedliwione, ale tylko do wspomnianego momentu, zupełnego braku świadomości, że powinno wyglądać to inaczej.

Skąd bierze się zła identyfikacja wizualna?

Najczęściej wynika ona z bagatelizowania pewnych procesów.

Załóżmy, że tworząc markę, decydujesz się na zainwestowanie w jej logotyp, ewentualnie projekt wizytówek.

Coś tam słyszałeś, że istnieje możliwość wykupienia bardziej złożonych konceptów, ale za dodatkową opłatą, więc bez zastanowienia stwierdzasz, że obejdzie się bez tego.

Czy to wypali na dłuższą metę? Prawdopodobnie nie…

Jakie niesie to za sobą konsekwencje?

Twoi klienci mogą czuć się zdezorientowani, a wręcz sfrustrowani za sprawą wadliwych komunikatów wizualnych. Użytkownik korzystający na co dzień z wielu usług, produktów czy analogicznie do nich stron internetowych, przyzwyczajony jest do wygody i łatwości we wchodzeniu z nimi w interakcję.

Niespójne a w jego oczach być może nawet niechlujne komunikaty, mogą zostać odbierane w sposób mało profesjonalny i niestabilny.

Świadomość istnienia marki

Potencjalny odbiorca najprawdopodobniej będzie miał również problem z zapamiętaniem twojej marki. Firmy posługujące się przez lata tymi samymi oraz spójnymi z ich wizerunkiem komunikatami, wyróżniają się na tle konkurencji, tym samym zakorzeniając się w pamięci użytkownika.

Wiesz już, że zaniedbując pewne sfery związane z długodystansowym budowaniem twojej marki możesz utracić klientów, czy na pewno nie dotyczy to kogoś jeszcze?

Problemy kadrowe i rekrutacyjne

Zaufanie pracowników względem ciebie też może zostać zachwiane, bo wszystkie twoje działania są przez nich stale oceniane. W końcu przecież zazwyczaj dążymy do tego aby pracować w stabilnej i rzetelnej organizacji. Tym samym, prezentując wspomnianą postawę, zniechęcasz zespół oraz przyszłych pracowników do współpracy.

Nieodpowiednia Adaptacja do Platform

W erze cyfrowej komunikacja odbywa się na różnych platformach, w tym na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, w aplikacjach mobilnych itp. Niewłaściwe dostosowanie poszczególnych grafik do tych platform również może prowadzić do problemów, związanych z błędną komunikacją wizualną. Co działa na stronie internetowej, może nie działać na Instagramie.

„Co jeśli popełniam wymienione błędy?”

Krok 1:

Zidentyfikuj obszary, które należy usprawnić. Możesz w tym celu zgłosić się o pomoc do specjalistów zajmujących się tą dziedziną lub przygotować taki zarys samodzielnie.

Krok 2:

Dopracuj krok pierwszy, upewniając się, że gotowe materiały są spójne, pokrywają się z archetypem oraz wartościami twojej firmy a następnie umieść te informacje w wyczerpującym brand booku.

Krok 3:

Dostosuj swoje grafiki i komunikaty do konkretnej platformy. Upewnij się, że są czytelne na różnych urządzeniach i w różnych kontekstach.

Krok 4:

Zadbaj o wdrożenie wszystkich usprawnień i odetchnij z ulgą, że to już za tobą!

Bądź na bieżąco z trendami i nowymi technologiami w dziedzinie projektowania graficznego. Inwestuj w rozwijanie umiejętności zespołu projektowego i aktualizuj swoje narzędzia.

Błędna komunikacja wizualna może prowadzić do utraty klientów i zmniejszenia skuteczności twojego brandingu, a co za tym idzie marketingu. Rozwiązaniem jest dbałość o spójność, prostotę, adaptację do platform, kreatywność, zbieranie informacji zwrotnych i co najważniejsze stały rozwój.

Komunikacja wizualna jest niezbędnym narzędziem do budowania marki i przyciągania klientów, naprawdę warto poświęcić czas i wysiłek na jej doskonalenie.

Nie ryzykuj utratą pozytywnego wizerunku twojej firmy!

ad_min_brandma
Mateusz Rozynek