Brand book, a dokładniej księga znaku ma nie tylko dobrze wyglądać, to najprościej mówiąc instrukcja obsługi znaku, tak aby był on używany w poprawny sposób. Jest niezbędna do stworzenia wydatnej identyfikacji wizualnej, ponieważ zawiera wytyczne, zasady, a także pomaga w określeniu pierwotnych wartości i archetypu przesłania marki. Przygotowanie dobrego brand book ’a pomaga więc uniknąć wielu, potencjalnych niedociągnięć.
A więc na jakim etapie tworzenia marki zacząć zastanawiać się nad sporządzeniem księgi znaku?
Załóżmy, że twoja firma posiada już wiele kanałów dotarcia do klientów oraz swój produkt fizyczny. Za każde z tych zadań odpowiedzialny jest ktoś inny, komu przyświecają zupełnie różne wizje i pomysły. Wspomniane osoby nie posiadają też wspólnego źródła informacji, nie konsultują tego między sobą.
W rezultacie ich działania nie są spójne, nawet jeśli różnią je tylko niewielkie rozbieżności związane z odcieniem koloru, wielkością fontów czy przesłaniem, wpływa to bardzo negatywnie na wizerunek firmy.
Brzmi znajomo?
Brand book zazwyczaj kojarzy się nam z kolorystyką, ogólnie rzecz biorąc stylem marki i jest to prawda. Może jednak stać się zagadnieniem nieco bardziej złożonym w sytuacji gdy nieco ułatwia nadanie kształtu terminom, takim jak fason, historia czy nawet sposób funkcjonowania brandu. Będąc w stanie pokryć w swojej treści elementy wszystkich tych aspektów, znacząco ułatwia pracę, zarówno tą bieżącą jak i przyszłą.
Brand book zazwyczaj kojarzy się nam z kolorystyką, ogólnie rzecz biorąc stylem marki i jest to prawda. Może jednak stać się zagadnieniem nieco bardziej złożonym w sytuacji gdy nieco ułatwia nadanie kształtu terminom, takim jak fason, historia czy nawet sposób funkcjonowania brandu. Będąc w stanie pokryć w swojej treści elementy wszystkich tych aspektów, znacząco ułatwia pracę, zarówno tą bieżącą jak i przyszłą.